Het Nederlandse familiebedrijf Condor Group (vanuit de lucht gezien op de foto hierboven) neemt de verkoopactiviteiten van FINDEISEN over. Met deze strategische stap versterkt Condor Group haar positie in de markt en breidt zij haar portfolio verder uit met de gerenommeerde Duitse merken FINDEISEN en FINETT, bekend om haar kwaliteit en innovatie. De Duitse fabrikant verkeerde tot de overname in zwaar weer.

FINDEISEN is toonaangevend met haar merk FINETT voor naaldvilttapijt. FINETT vloeren worden geroemd voor haar betrouwbaarheid, kwaliteit en voor een succesvolle combinatie van traditie en innovatie. Het van oorsprong Duitse familiebedrijf werd in 1921 in Ettlingen opgericht en wordt in Europa al lange tijd zeer gewaardeerd door klanten uit de handels- en ambachtssector, maar ook door architecten en planners. De overname richt zich uitsluitend op de merkidentiteit, het commerciële netwerk en de expertise van het salesteam. Dit stelt Condor Group in staat om de sterke merknaam FINDEISEN en haar hoogwaardige service naadloos te integreren in haar bestaande structuur en om klanten wereldwijd nog beter van dienst te zijn met een uitgebreid aanbod van vloeroplossingen.

Condor Group en FINDEISEN (een foto van de kwaliteit FINETT Vario ziet u hierboven) delen een sterke focus op duurzaamheid en innovatie, wat deze samenwerking extra uniek maakt. De overname biedt kansen om synergieën te creëren in marketing, sales en productontwikkeling, terwijl de hoge kwaliteitsstandaard van beide merken behouden blijft. “Met de overname van FINDEISEN zetten we een belangrijke stap in onze strategische groei. Het merk FINDEISEN is een waardevolle aanvulling op ons portfolio en stelt ons in staat om nog beter in te spelen op de behoeften van onze klanten in diverse marktsegmenten,” aldus Herman Hoekman, directielid Condor Group.

Vanwege de grote bekendheid op de Europese markt blijft de naam en het merk FINDEISEN behouden. Dit betekent dat het merk binnen VEBE een zelfstandige plaats krijgt voor haar marktactiviteiten, met behoud van de unieke identiteit van het merk en met volledige ondersteuning van het vanuit Duitsland opererende salesteam en hieraan verbonden personeel.