2021 is een bijzonder jaar voor Cotap, vanwege het 25-jarig bestaan van het merk Ambiant. Een feestelijk moment die niet zomaar onopgemerkt voorbij kan gaan. Dit merk had niet kunnen bestaan zonder de inzet van onze medewerkers en de verbondenheid van de dealers. Ter ere van dit bijzondere jubileum is er een speciaal magazine uitgebracht. In dit magazine worden klanten meegenomen in de historie en de digitale transformatie van het merk Ambiant en komen er dealers aan het woord.
Ambiant is precies 25 jaar geleden geboren in tapijtstad Genemuiden. Er was in die tijd een grote behoefte aan een lifestyle merk met een eigen identiteit in het overvolle tapijtlandschap. Cotap speelde daarop in en kwam met een eigen merk: Ambiant. Cotap introduceerde de Ambiant tapijt- en vloerkleden collectie in 1996 bij het grote publiek met een stand op de beurs Interdecor in Utrecht. De tweede generatie Bakker verkocht vol enthousiasme nieuwe displays en duizenden rollen tapijt. Naast de nieuwe identiteit, werd er ook samengewerkt met trendwatchers, professionele colloristen en stylisten. Dat was een goede zet, want het merk Ambiant werd massaal omarmt. In de jaren die volgen werden er gefaseerd nieuwe productgroepen toegevoegd. Er werd gestart met Ambiant vinyl, gevolgd door Ambiant laminaat, Ambiant parket en Ambiant pvc.
Ambiant is inmiddels uitgegroeid tot het toonaangevende vloerenmerk voor de Nederlandse woninginrichters. Nu 25 jaar later is er een nieuw kantelpunt, namelijk digitale marketing, waarbij Cotap een leidende rol vervult in het Nederlandse vloerenlandschap. Onlangs is de vernieuwde website gelanceerd, die boordevol staat met vloeren en inspiratie. Om het nieuwe uiterlijk kracht bij te zetten en de naamsbekendheid van Ambiant te vergroten, is er een gloednieuwe merkvideo ontwikkeld.
Deze merkvideo is te bekijken via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=oTHc6RCr6qQ