Deze maand zijn de bouwwerkzaamheden gestart op het kavel waar over een half jaar het nieuwe hoofdkantoor van Brinker zijn deuren zal openen. In oktober zal de eerste paal geslagen worden van het drie verdiepingen tellende pand. Brinker bouwt aan de toekomst, letterlijk en figuurlijk.


De afgelopen jaren richtte Brinker haar focus met name op de uitbreiding in product- en dealerstrategie. De naam Brinker Carpets dekte de lading niet meer, daarom werd vorig jaar het logo aangepast naar Brinker. daarbij werden de productgroepen Carpets – Furniture – Accessoires toegevoegd om het bredere toekomstige aanbod van het bedrijf te weerspiegelen.

In het voorjaar van 2025 zullen de deuren worden geopend van het moderne en innovatieve pand waar alle afdelingen onder één dak gevestigd zullen zijn. Het bedrijf, dat momenteel gebruik maakt van een extern magazijn en een showroom in De Woonindustrie, zal dankzij deze centralisatie efficiënter kunnen opereren. Dit stelt Brinker in staat om haar service richting klanten verder te optimaliseren.

Het nieuwe pand wordt gebouwd op bedrijventerrein Houtakker II in Bemmel, strategisch gelegen aan het einde van de A15. Mocht deze snelweg in de toekomst doorgetrokken worden dan is Brinker makkelijk bereikbaar, zowel vanaf de A15 als A12. Het gebouw zal bestaan uit drie verdiepingen met moderne kantoorruimtes, een collectie showroom met alle Brinker brands, een private label showroom, een uitgebreide horecagelegenheid en een magazijn met een hoogte van 11 meter en een capaciteit van 16.500m³.  Dit magazijn zal worden ondersteund door een geheel nieuw ‘warehouse management system’. Hoe het logistieke proces verder ingevuld zal worden is Brinker momenteel aan het onderzoeken.

Brinker ziet het hebben van twee showrooms onder eigen dak als groot voordeel. Dit biedt de mogelijkheid om gedurende het jaar evenementen als huisshows te organiseren, zonder afhankelijk te zijn van de traditionele beursmomenten. Brinker is gestart om samenwerkingen te realiseren met collega groothandels/ fabrikanten in de interieurbranche om zo tijdens deze evenementen een interessant aanbod te bieden voor een divers publiek. Naast de collectie showroom op de eerste verdieping zal op de tweede verdieping een showroom gerealiseerd worden geheel gericht op de private labels. Deze showroom is gekoppeld aan de ‘keuken’ van de afdeling R&D om samen met de klant de items geheel naar wens in kleur en stijl te ontwikkelen. Hierbij zijn op maat gemaakte vloerkleden een speerpunt dankzij de samenwerking met een Indiase partner.

De voorbereidingen voor de verhuizing zijn in volle gang, naast de puntjes op de ‘i ‘ voor het interieur van de kantoren en beide showrooms zijn de voorbereidingen voor de verhuizing van het magazijn gestart. Het streven is om hier met een ‘schoon’ magazijn te beginnen, de komende periode biedt Brinker daarom een ludieke actie waarbij ‘gratis’ vloerkleden geboden worden. Geïnteresseerden kunnen hiervoor contact opnemen met de accountmanager.

www.brinker.nl