De InCotap dealerdagen van vloerengroothandel Cotap zijn een groot succes. Het evenement biedt dealers uit de woning- en projectenbranche een uitgelezen kans om kennis te maken met Cotaps nieuwe introducties. Want dit jaar valt er veel te delen, waarbij de focus vooral ligt op duurzame initiatieven. Twee voorbeelden van deze initiatieven zijn de nieuwe, duurzame EVC collectie en de lancering van een nieuw merk voor de projectbranche: straq.
InCotap is hét evenement van Cotap voor haar klanten, van woningspeciaalzaken tot projectinrichters. Een deel van het gloednieuwe magazijn werd voor dit evenement omgebouwd tot een dynamische beursvloer. Deze unieke locatie biedt de bezoekers de mogelijkheid om in een ongedwongen sfeer kennis te maken met de producten, innovaties en de gepassioneerde Vloerfanaten van Cotap.
Met een sterke focus op duurzaamheid, zowel op productniveau als in de bedrijfsvoering, presenteert Cotap tijdens de dealerdagen verschillende nieuwe initiatieven. Een belangrijk hoogtepunt is het Vloerretour programma, dat nu naast de zakelijke markt ook wordt uitgebreid voor consumenten. Dit initiatief stimuleert het recyclen van vloeren en draagt bij aan het verminderen van de ecologische impact van de vloerenindustrie.
Klaas Bakker, CEO van Cotap, benadrukte tijdens het evenement de transitiefase waarin het bedrijf zich bevindt en de grotere focus op duurzaamheid. “Als marktleider geloven we dat het onze verantwoordelijkheid is om voorop te lopen in de transitie naar een duurzame toekomst. Onze vloeren worden geproduceerd met oog voor onze planeet, maar ook voor het welzijn van de mens. En duurzaam zijn we pas als het milieu zo min mogelijk wordt belast én aangetast. Met ons Vloerretour programma maken we daarin concrete stappen naar een lagere ecologische footprint. Of, zoals wij het graag noemen: vloerafdruk. We zijn de weg naar een duurzame wereld ingeslagen en willen dit samen met onze dealers tot een succes brengen.”
Ook neemt Cotap haar maatschappelijke verantwoordelijkheid voor het behoud, verhogen en uitbreiden van het vakmanschap voor de gehele vloerenbranche. Cotap opent namelijk een eigen kennis- en trainingscentrum voor de vloerenvakman waar eigen klanten gebruik van kunnen maken. Het is de bedoeling dat dit centrum in de nabije toekomst ook gebruik gaat worden als opleidingscentrum voor bestaande scholingsinstituten. Zo wil Cotap een bijdrage leveren aan het nijpend tekort aan vakkundig personeel.
Naast duurzaamheid staan nieuwe en innovatieve producten en diensten centraal. De primeur: het nieuwe merk straq, speciaal voor de projectbranche. Vertrouwde kwaliteiten die geselecteerd zijn om aan de kwaliteit, veiligheids- en duurzaamheidseisen van elke sector te voldoen. Een andere primeur is de nieuwe, duurzame EVC collectie, die later dit jaar wordt geïntroduceerd. Natuurlijk worden ook de bestaande collecties uitgebreid met mooie nieuwe kwaliteiten volgens de laatste trends. Tot slot biedt het evenement de gelegenheid om waardevolle netwerkcontacten op te bouwen en te profiteren van exclusieve aanbiedingen.
Met veel bezoekers en positieve reacties op de duurzame initiatieven is het event een groot succes. “We willen onze oprechte dank uitspreken aan al onze klanten, partners en medewerkers die hebben bijgedragen aan het succes van de InCotap dealerdagen”, aldus Klaas Bakker. “Samen zetten we stappen naar een duurzamere toekomst en we kijken uit naar het volgende hoofdstuk.’’