Douwes Dekker bestaat 15 jaar en viert dit jubileum met een frisse, vernieuwde uitstraling. Niet alleen het logo, de huisstijl en de website zijn vernieuwd, ook de marketingondersteuning en presentatie op de winkelvloer heeft een upgrade gekregen. De nieuwe winkeldisplay zet beleving en inspiratie centraal en past perfect binnen het concept ’t Smaakatelier in vloeren.

’t Smaakatelier in vloeren staat voor een uitgebreide collectie hoogwaardige PVC- en laminaatvloeren en een complete lijn voor traprenovatie. Met deze collectie biedt Douwes Dekker een compleet vloerconcept dat niet alleen consumenten inspireert met smaakvolle decoren, maar ook dealers ondersteunt met een ijzersterke merkbeleving, slimme winkelpresentatie en doordachte marketing die klanten naar de showroom trekt.

De kenmerkende vloernamen van Douwes Dekker, zoals Boterkoek, Koriander, Rozemarijn en Spekkoek, krijgen binnen ’t Smaakatelier een nog sterkere rol. Laminaatvloeren zijn geïnspireerd op kruiden en specerijen, terwijl PVC-vloeren verwijzen naar toetjes en zoetigheden. Net als bij een zorgvuldig samengesteld menu draait het hier om smaak, sfeer en gevoel.

Dit smaakvolle concept wordt versterkt door een vernieuwde winkelpresentatie die de beleving compleet maakt. De roze en groene huisstijlkleuren blijven, maar worden aangevuld met een diepe, elegante blauwtint die het geheel een moderne en luxe uitstraling geeft.

Naast de vernieuwde uitstraling in de winkel is ook de online zichtbaarheid flink versterkt. De website www.douwesdekker.nl heeft een frisse look en is geoptimaliseerd om consumenten te inspireren én direct naar jou als dealer te leiden. Door gerichte campagnes en een sterke SEO- en socialmediastrategie is Douwes Dekker beter vindbaar dan ooit, wat resulteert in meer proefstaalaanvragen en showroombezoeken voor dealers.

Elk jaar wordt een PVC- en een laminaatvloer extra in de schijnwerpers gezet als vloer van het jaar. Deze vloeren krijgen een speciale boost door gerichte marketingcampagnes en extra zichtbaarheid in de communicatie. Dit versterkt de merkbeleving en ondersteunt de verkoop in de showrooms. Dit jaar is Olijf gekozen als laminaatvloer van het jaar en Boterkoek als PVC-vloer van het jaar.

Met ’t Smaakatelier in vloeren bundelt Douwes Dekker een sterke collectie in een concept dat blijft hangen. De namen roepen direct een gevoel op, net zoals een gerecht dat je bijblijft. Dit maakt het voor dealers en verkopers niet alleen makkelijker om klanten te adviseren, maar ook om hen te laten ervaren wat écht bij hen past. Of het nu gaat om de warme gloed van Boterkoek, de luxe uitstraling van Kaviaar of de natuurlijke frisheid van Olijf, elke vloer in ’t Smaakatelier biedt een smaakvolle totaalbeleving.

Meer weten?
Benieuwd naar alle smaken en de nieuwe winkeldisplay van ’t Smaakatelier in vloeren? Ga naar www.plintenenprofielencentrale.nl of bel 0343 432 321. Uiteraard kun je de nieuwe display presentatie ook bekijken in een van de Experience Centers van PPC.