Vandaag, tijdens het 20 jaar C&C evenement in Amersfoort, is de nieuwe naam van voorheen Bosgoed en Forinn publiekelijk onthuld. De groothandel gaat vanaf vandaag door het leven als INTR (spreek uit als inter). Deze naam, uitgevoerd in een opvallend en modern geel, zwart en wit logo, dient als paraplu voor alle vloeren, vloertechniek producten en raamdecoratie die het bedrijf op de markt brengt.

Eerlijk is eerlijk, toen ik de naam vanmiddag voor het eerst zag leek me deze een beetje te algemeen. Natuurlijk zag ik de link met het begrip interieur (en zelfs interdisciplinair, wanneer je naar de verschillende productgroepen kijkt) en is de URL intr.nl waarschijnlijk eenvoudig geregistreerd. En ik snap dat het goed is om geen elementen van de oude namen door elkaar te husselen (Forgoed? Bosinn?), ook om de frisse start van het fusiebedrijf te accentueren. Toch zei ik het tegen verkoopleider buitendienst Bart Terpstra die me vroeg om eerlijk te zeggen wat ik er van vond: niet gericht genoeg, zei ik. INTR had ook een merknaam voor meubelen, verf of verlichting kunnen zijn.

Maar na een paar keer hardop uitproberen (“Pallmann, op de markt gebracht door INTR…RZ, verkrijgbaar via INTR…) klonk het eigenlijk al vertrouwd. Zoals het altijd gaat met nieuwe namen; het is even wennen (de namen Bosgoed en Forinn zullen nog wel enige tijd rondzingen in de branche), maar de naam INTR dekt de lading van het aanbod en is dus goed gekozen. INTR maakt dus hierbij zijn entree!