Deze week zijn de eerste twee Quick-Step Experience Stores in Nederland geopend. Schouten Parket in Waalwijk en Vloerenwinkel.nl in Rotterdam zijn omwille van hun ambassadeurschap, strategisch gekozen voor deze primeur.
Met het retailconcept van de toekomst geeft Quick-Step geselecteerde retailers, het podium dat ze verdienen. In deze nieuwe store, die meer dan 100m2 telt, speelt Quick-Step in op een veranderend retaillandschap en combineert men voor het eerst digitale tools met de specialistische kennis van de retailer bij het fysieke verkooppunt.
Voor de shopper wordt het aantrekkelijk gemaakt om weer naar de winkel te gaan. Hier wordt de online zoektocht op logische wijze voortgezet en wordt de klant ondergedompeld in de Quick-Step wereld. Hier ziet en ervaart de shopper het volledige assortiment van Quick-Step, wordt geïnspireerd en ontvangt een persoonlijk advies op maat. Het speciaal ontworpen digitaal display in XL formaat bevat handige keuzetools om de keuze te vergemakkelijken.
Deze interactieve benadering heeft als voordeel dat de shopper zich zelfstandig kan oriënteren en in combinatie met het deskundige advies van de retailer de juiste informatie vergaart.
Om de keuze te vergemakkelijken is de volledige collectie aanwezig én zijn er grote stalen aanwezig zodat men een realistisch beeld krijgt van de verschillende vloeren. Voor de bestsellers is er een sample-service beschikbaar. Ook zijn er diverse testmogelijkheden voor geluid en water. Een ware belevenis die online nooit kan worden gerealiseerd.
Deze Experience stores worden middels een goede geografische spreiding, selectief bij het dealernetwerk in Nederland uitgerold.