COREtec vroeg wederom aan een van haar Belgische klanten om zichzelf te beschrijven en wat zij vinden van de vloeren van deze fabrikant. Sonja Slegers van Slegers Interiors uit Rumst beantwoordt de onderstaande vragen van COREtec.
Vanwaar uw passie voor Interieur en vloeren ? Hoe bent u in de vloerenwereld terecht gekomen ?
Sonja Slegers: “Mijn passie is mooie dingen creëren, mensen helpen in hun keuze en hun bijstaan om van hun interieur een pareltje te maken. Mijn interesse in COREtec is een 5 jaar geleden gegroeid. Zoals ik ooit melde is dit voor mij de Rolls -Royce onder de hoogwaardige meerlagige waterdichte vloeren die ogen als authentieke vloeren of parket.”
Kunt u uw woninginrichtingszaak omschrijven in 10 tekstlijnen ?
“Wij zijn al drie generaties een begrip in de regio. Zelf heb ik voor een grote verandering gezorgd door de zaak en toonzaal te verdubbelen in omzet en oppervlakte een kleine 20 jaar geleden. Door de jaren heen bleef ik de trends volgen en vernieuwde ik regelmatig onze toonzaal van 150 m2. Er heerst hier een huiselijke sfeer wat enorm in de smaak valt bij onze klanten. Onze toonzaal is overzichtelijk en cosy en geeft direct een sfeer en een beeld voor onze klanten. We kunnen binnen de kortste tijd een voorstel en beeld naar wens bieden. COREtec is een groot deel van de toonzaal geworden met een groot aanbod aan grote stalen. Eind 2021 is de volledige vloeroppervlakte vernieuwd met een heel mooie referentie van de Essentials collectie multi series; dit zijn planken van verschillende formaten die zo echt lijken dat de klanten amper geloven dat dit geen volledig natuurlijk parket is. Ik zou iedereen aanraden een bezoek te brengen om dit te ervaren.”
Waarop letten klanten/aannemers/schrijnwerkers/architecten/voorschrijvers bij hun aankoop van vloeren ?
“Wat is haalbaar, kan de vloer op de huidige vloer geplaatst worden? Kunnen alle deuren indien nodig ingekort worden? Wat zijn de pluspunten van COREtec, is het product geschikt voor vloerverwarming? Welke referentie past bij hun interieur?”
Wat zijn belangrijke producten voor uw bedrijf ?
“COREtec® , raamdecoratie , behang, verf , tapijten en kleinmeubels.”
Wat zijn de specifieke voordelen van COREtec® volgens u ?
“Authentiek , gebruiksviendelijk in onderhoud, geschikt voor kinderen en huisdieren, eenvoudig te plaatsen voor nieuwbouw of renovatie, watervast.”
Sinds wanneer verkoopt u COREtec® ?
“Sinds vijf jaar.”
Wat is het belang van een product als COREtec® voor uw winkel ?
“Ik hou van kwaliteit, COREtec is voor mij het perfecte product om aan te bieden.”
Zijn consumentenbeurzen en vakbeurzen belangrijk voor de merken die u verdeelt en zo ja waarom ?
“Een beurs geeft u en uw produkten meer bekendheid, de beursbezoekers komen gericht zoeken naar een oplossing of ideetjes om hun interieur te vernieuwen of te pimpen.”
Spelen “vintage” en “visgraat” een hoofdrol in 2021 ?
“Visgraat zit zeker in de lift alsook vintage en hout.”
Fabrikanten stellen alles in het werk om de plaatsing van vloeren te vereenvoudigen. Kliksystemen in alle soorten vloeren zijn daarvan het bewijs. Wat is de toegevoegde waarde van een professional als u als doe-het-zelvers het allemaal eventueel zelf zouden kunnen?
“Een professional zal meer ervaring en vakkennis hebben. De plaatsing door een professional is perfect en de tijd om de vloer te plaatsen is aanzienlijk geringer. Wanneer er rondingen zijn op moeilijke plaatsingen kunt u ervan uit gaan dat een professional ook dit perfect afwerkt.”
Is ‘ecologisch’ tegenwoordig het grote goed?
“Dit is voor meerdere mensen al belangrijk.”
Wat vindt u van de huidige situatie in de vloerenwereld?
“Ik ben tevreden met het aanbod van CORetec nu er ook bekleding voor trappen bijkomt in dezelfde referentie als de vloer.”
Wat zijn de producten van de toekomst ?
“Gebruiksvriendelijke en onderhoudsvriendelijke vloeren met een hoge kwaliteitsnorm en een mooie optiek.”
Wat is de toegevoegde waarde van uw bedrijf voor de klanten?
“In onze toonzaal krijgen de klanten de juiste info, grote stalen, een grote keuze, een aangename sfeer en vakkennis.”
Wat is de grootste uitdaging voor uw bedrijf in de komende jaren?
“Mijn zaak top houden en mensen gelukkig maken.”