Bebo Groep (‘Bebo’), een Twents familiebedrijf opgericht in 2006 door Johan van de Beek en Frans Bolier, wordt overgenomen door de tweede generatie, met steun van investeringsmaatschappij Nobel Capital Partners (‘Nobel’). Bebo is een vloerenspecialist actief in de verkoop van parket, laminaat en PVC vloeren. Bebo importeert en bewerkt haar vloeren zelf en verkoopt deze vanuit twee outlets in Vriezenveen direct aan consumenten en bedrijven. Het snelgroeiende bedrijf heeft de afgelopen jaren op basis van haar geïntegreerde business model een marktleidende positie in de Nederlandse vloerenmarkt verworven.
Kees van de Beek en Mariëlle Zwolsman maakten reeds deel uit van de directie van Bebo en zullen het bedrijf na de overdracht blijven leiden. Samen met het personeel hebben zij de ambitie om de onderneming de komende jaren naar de volgende groeifase te brengen. Kees van de Beek hierover: “Wij zijn verheugd dat wij de onderneming als tweede generatie kunnen overnemen. Samen met onze investeringspartner Nobel willen wij het bedrijf de komende jaren verder professionaliseren en uitbouwen.”
Nobel ziet in Bebo een unieke kans om de Nederlandse vloerenmarkt te betreden. Door Bebo’s geïntegreerde business model en haar marktleidende positie is het bedrijf goed gepositioneerd om te profiteren van de aantrekkelijke fundamenten in deze consoliderende markt.
Over Bebo
Bebo is een geïntegreerde vloerenspecialist actief in de gehele waardeketen van parket, laminaat en PVC vloeren. Bebo bedient Nederlandse, Duitse en Belgische consumenten en bedrijven vanuit twee winkels en een groothandelsvestiging in Vriezenveen. Bebo is marktleider in de Nederlandse vloerenmarkt en onderscheidt zich door haar scherpe prijzen, hoogwaardige kwaliteit en uitstekende service.
Over Nobel Capital Partners
Nobel Capital Partners is een Nederlandse investeringsmaatschappij die investeert in sterke merken en bedrijven met een duurzaam bestaansrecht. Nobel levert als aandeelhouder naast kapitaal ook actieve ondersteuning aan haar portefeuillebedrijven. Nobel, dat werkt vanuit Amsterdam en een fonds beheert met een omvang van 45 miljoen euro, speelt daarbij in op de kansen die ontstaan als gevolg van veranderend consumentengedrag en technologische ontwikkelingen.